Pandemi Sonrası Başarılı Bir İletişim Stratejisi için 7 Kilit Adım

Paul “Woody” Woodford, Alliance Leisure’ın pazarlama ajansı olan TA6’da Pazarlama ve Ortaklık Müdür’ü olarak görev yapmakta. Paul ve yaratıcı dinlenme uzmanlarından oluşan ekibi, pazarlama stratejileri konusunda fitness kulüplerine yardımcı oluyor; buna iletişim, içerik ve müşterilerin elde tutulması konuları da dahil.

Woody, sokağa çıkma yasakları kaldırıldığında başarılı bir şekilde yeniden açılabilmek için her operatörün şu anda atması gereken kritik önemdeki adımları anlattı.

Fitness kulüplerinin ayağa kalkma konusunda pozitif bir düşünce yapısı olmalı. Başarı için büyük bir potansiyel var, ev egzersizlerine duyulan iştahın büyüklüğü inanılmaz ve fitness konusundaki talebi gösteriyor. Kilit nokta ise işe şimdi başlamak.

Düşünün, Takdir Edin, Harekete Geçin

Woody bize, müşterilerinin şu anda hayat tarzları hakkında düşündüğünü ve hayat normale döndüğünde neye öncelik vereceklerine karar vermeye çalıştıklarını anlattı. Pek çoğu sağlıkları ve fitness durumları konusunda harekete geçmek, aktif olmak, diğer üyelerle etkileşime geçmek  isteyecekler veya Kişisel antrenörlerin motivasyonuna ihtiyaç duyacaklar. Bu fitness kulübü işletmeleri için çok büyük bir fırsat sunuyor. Woody, spor salonu işletmelerini şimdiden açık bir iletişim stratejisi başlatarak hazır olma konusunda teşvik ediyor.

Birinci Adım – Düşünün ve Planlayın

Müşterilerinizin nasıl hissettiğini bulun ve markanızın bu veriye nasıl uyum sağladığına bakın. Fitness kulüplerinin kendi müşterilerine gönderdiği bir anket oluşturduk. Müşterilerinize sorun, müşteri araştırmalarına yakın kalın ve markanızla ilgili gerekli değişiklikleri yapın. Müşteri araştırmaları hakkında düşündüğünüz kadar, müşterilerle etkileşime geçmek için yeni fikirler ve girişimleri de keşfedin. Belki başlatmayı düşündüğünüz fakat başlatmadığınız bir hizmet, egzersiz veya fırsat bulunuyor. Şimdi bu yeniden başlatmayı planlamanın tam zamanı.

 

İkinci Adım – Sakin Bir İletişim Stratejisi

Pandemi sürecinde içeriğinize belli bir hedefe odaklanarak yaklaşın. Sakin ve uyumlu olun. Mevcut müşterileriniz için görünür kalın ve bir değer kazandırın. İçerik stratejinizi her şeyi enine boyuna düşündüğünüzü ve uygun bir şekilde güvenli ve sağlıklı olarak yeniden açıldığınızı göstermek için kullanın. Hem müşterilerinizin düşünce yapısı hem de sokağa çıkma yasaklarından sonraki hayatın gerçekliği konusunda dikkatli bir kampanya yaratın.

İletişim stratejinizi mevcut müşterileriniz üzerine odaklayın. Onlara teşekkür edin ve değer verdiğinizi gösterin. Bunu yaptıktan sonra da müşteri kazanmaya odaklanın.

 

Üçüncü Adım – Dijitale Yönelin

Dijital fırsatlar şu anda her zamankinden daha ulaşılabilir (ve talep edilir) halde. Sokağa çıkma yasakları sırasında müşteriler normalden daha fazla içerik gördüler. Bir fitness uygulamanız ve dijital bir müşteri deneyiminiz var mı?

Eğer yoksa, şimdi tam sırası! Bu, dijitali kucaklamak ve onu tesis içindeki ve tesis dışındaki müşteri deneyiminizi ve iletişiminizi geliştirmek üzere kullanmak için harika bir fırsat.

Eğer halihazırda dijital bir yolculuğunuz varsa, onu geliştirmenin yollarını düşünün. Bu yolculuk iyi bir şekilde dile getiriliyor mu, onu üyelerin yüzde kaçı kullanıyor, tüm çalışanlar onun faydalarını dile getirebiliyor mu?  Technogym’in Mywellness cloud uygulaması, kulüplerin üyelerinin evdeki egzersizlerini yönetmesine izin veren sektördeki tek uygulama. Mywellness sayesinde fitness kulüpleri müşterilerine uzaktan koçluk yapabilir ve destek sunabilirler.

Dördüncü Adım – Tersine Mühendislik

İletişim stratejiniz en başından beri yeniden açılma kampanyanızın bir parçası olmalı. Hazırda bir yeniden açılma stratejiniz olmaması için bir bahaneniz yok.

İletişim stratejiniz, fitness kulüplerine geri dönmek için harekete geçme konusunda mesajlar göndererek haftalar içinde evrim geçirebilir. Buradaki ana mesaj sizin işe hazır olduğunuz, sağlık ve güvenlik konusundaki değişiklikleri ciddiye aldığınız ve müşterilerinizi geri istediğinizdir.

İletişim stratejinizin nasıl görünebileceği hakkında düşünün. Müşterileriniz tesisinizle ilgili neleri takdir ediyor? Sunduklarınızı mı, çalışanlarınızı mı, derslerinizi mi? Onlara hatırlatmak, onlarla etkileşime geçmek veya onları bilgilendirmek için bunların üstüne eklemeler yapın.

Beşinci Adım – Başlamaya Her Zaman Hazır Olun

Kampanyanızın pandemi sürecind, işletme çapında işlev gösterebilmesi için aktif olması gerekir. Mevcut müşterilere ilham verecek, yenilerini getirecek ve yeni normale uyumlu bir kampanya yaratın. Artık her an her duruma hazırlıklı olmanız gerektiğini unutmayın.

Altıncı Adım – Öne Çıkın

Tüm bunlar bittikten sonra belli bir hedefi olan üyelerin farklı müşteriler olacağı açıkça ortada. Bu harika bir fırsat sunuyor. Onların ihtiyaçlarını nasıl karşılayacaksınız? Değerlerinizi, mesajlarınızdaki farklı temaları ve farklı ürünler sunmayı nasıl dile getireceğinizi planlamayı sürdürün.

Yedinci Adım – Çalışanlarınızla Yeniden Bağ Kurun

Son adım çalışanlarınızla nasıl iletişim kurduğunuz hakkında düşünmek. Pek çoğu birkaç haftadan sonra ücretsiz izinden dönmüş olabilir. Yeniden açılış süresince onlarla yeniden bağ kurup çalışan bilgilerini tazelemek için kullanın.

Markanız, ürünleriniz ve yeniden açılışınızla ilgili çalışanlarınıza ilgi çekici bir eğitim vermeyi ve ekip oluşturucu bir toplantı yapmayı düşünebilirsiniz. Çalışanlarınızla kurulacak bir bağın onların müşterilerle kuracağı bağla doğrudan bir ilgisi olacaktır.

Değişikliklere Her Zaman Hazır Olmanın Büyük Faydaları

Fırsatları görün, planlamaya başlayın ve sadece satışlara ve yeni müşteriler kazanmaya odaklanma dürtüsüne karşı koyun.

Woody, önceliğiniz mevcut müşterileriniz olmalı, diyor. Bu ayrıca, akıllı bir marka konumlandırmasıyla yeni müşterilere kim olduğunuzu göstermek için de heyecan verici bir fırsat. Bu, hayatta bir kez başınıza gelecek türden bir şey.

 

Pandemi sonrası Technogym olarak hazırladığımız açılış kılavuzunu aşağıdan indirebilirsiniz.